דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נבחר DJ ? 

מאת    [ 05/07/2009 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 2282 פעמים ]

קודם כל מהו DJ ?
DJ (Disc Jockey) הוא המונח האנגלי לתקליטן, השם שימש תיאור לשדרני רדיו אשר נגנו תקליטים, אך המונח תפס תאוצה והתפשט לתחומים שונים. ישנם סוגים שונים של די ג'ייז אשר מובדלים על ידי קהל היעד: די ג'יי המנגן מוסיקה אלקטרונית, די ג'יי היפ הופ ועוד. אנו נתמקד כמובן ב- DJ לאירועים.
התקליטן, הוא זה שיקפיץ לכם את האירוע ויסחף את כולם לרחבת הריקודים, בזכותו תשמעו "איזה אירוע שמח היה לכם!" ישנם מספר כללים לבחירת התקליטן לאירוע שלכם.
בראש ובראשונה חישבו על הקהל שלכם, העדפותיו ואיזה סוג מוסיקה אתם אוהבים: עברי, לועזי, דאנס, מזרחי, שנות ה- 60 או משהו אחר - רק אחרי שאתם יודעים איזה סוג אירוע אתם מבקשים, היפגשו עם התקליטן.
בהמשך - פגישה עם ה- DJ. חשוב מאוד לשים לב לקשר שנוצר בין שני הצדדים, האם הוא מקשיב לכם? מבין ומביא רעיונות? מפגין שליטה בסוגים שונים של מוסיקה. החיבור ביניכם חייב להיות מצוין מכיוון שהוא זה שינהל את האירוע שלכם. ל- DJ טוב אין צורך לספק רשימת שירים, הוא אמור לדעת לקרוא את הקהל ולמשוך אותו לרחבת הריקודים. אם הקשר ביניכם טוב, אין צורך בפגישות עם מספר DJ שונים - אתם תדעו מיהו התקליטן שלכם.
השלב השני הוא לראות את התקליטן באירוע, בקשו ממנו שיזמין אתכם לאירוע דומה לשלכם מבחינת סגנון המוסיקה ואז עליכם לבחון מספר דברים: עמדת DJ - בשנים האחרונות עמדות התקליטן השתדרגו מאוד, תאורות לדים (פנסי תאורה), מסכי LCD - אלו ישדרגו את האירוע שלכם. כמו כן, עליכם לשים לב למעברים בין השירים ובין סגנונות המוסיקה השונים והאם הוא מצליח לקרוא את הקהל.
אל לנו לשכוח את קבלת הפנים - בחירת מוסיקה רגועה ומזמינה, לא צעקנית על מנת לא להפריע למפגש של המוזמנים, ניתן בקבלת פנים לשלב בין סגנונות שונים של מוסיקה.
אנא בדקו של- DJ יש וותק וניסיון, כמו כן חשוב לוודא שיש לו גיבוי במקרה של תקלות כגון מחלה.
ה- DJ כמנחה - ברוב האירועים מי שמנחה את הערב הוא התקליטן. חשוב לעבור איתו על מהלך האירוע, הוא זה שיקבל אתכם ויפתח את האירוע, הוא ינחה את הטקס. גוון קול רגוע ולא צווחני, יכולת התבטאות מילולית וגם קצת הומור הן התכונות הרצויות לכל תקליטן.
הגברה - מערכת ההגברה חשובה לא פחות מהתקליטן עצמו, וודאו שהשמיעה חלקה ולא צורמת, עוצמת הווליום צריכה להתאים לחלל האולם, ווליום גבוה אומנם משלהב את המוזמנים אך יכול להפריע למוזמנים שמנסים לנהל שיחה או לקהל המבוגר יותר, לכן צריכים להקפיד על עצמת ווליום שתתאים לכולם.
תאורה - בעבר כל תקליטן היה מגיע לאולם עם התאורה שלו, היום לכל אולם יש תאורה שקיימת במקום. היתרון מבחינתכם הוא שהמערכת בנויה בהתאם לאולם, מגוון של תוכניות תאורה המותאמות לשלבים השונים באירוע. אם יש לכם דרישות לגבי תאורה בקשו זאת לפני האירוע, כגון: במידה ואתם לא רוצים הפעלה של הפליקר (פנס לבן שנכבה ונדלק במהירות), אי הפעלת מכונת עשן (למרות שנותן אפקט אלומות הפנסים באוויר), קבלת פנים רומנטית ועוד.
מחיר - עלות תקליטנים משתנה ותלויה בכמה מרכיבים כגון וותק התקליטן והביקוש שלו. מחיר אירוע ערב יכול לנוע בין 1,000 - 2,000 דולר, כל זאת לא כולל תאורה והגברה שמשלמים לאולם או למפעיל. על המחיר ניתן כמובן להתמקח ולהגיע להסכם שמתאים לשני הצדדים בזמן חתימת החוזה.
לסיכום
לכל אולם אירועים יש רשימת מומלצים ביניהם גם DJ. כבעלת אולם חשוב לי מאוד שאתם והאורחים שלכם תהיו מרוצים מהאירוע ומהאווירה ולכן אמליץ על התקליטן שמשלב את כל התכונות שהזכרתי. אך הכלל הבסיסי והחשוב מכולם - תרגישו את הכימיה ביניכם לבין ה- DJ ותיהנו מאירוע מושלם.
פוגאטה אירועים - www.fugata.co.il
גלית טל לוי
מנהלת אירועים
פוגאטה
http://www.fugata.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב